Kwaliteit en veiligheid

Bij Dermicis doen wij er alles aan om hoogwaardige en veilige zorg te garanderen. Kwaliteit van zorg- en dienstverlening gaat over tevredenheid, klantgerichtheid en veiligheid. 

Borging kwaliteit en veiligheid

Wij borgen onze kwaliteit en veiligheid door middel van interne en externe audits. Interne audits zijn controles door eigen medewerkers om te kijken of er volgens de geldende protocollen en werkinstructies gewerkt wordt. Externe audits worden uitgevoerd door een daarvoor gecertificeerde organisatie die controleert of wij voldoen aan alle wet- en regelgeving rondom kwaliteit en veiligheid.

Patiënttevredenheid

Wij hechten veel waarde aan de tevredenheid van onze patiënten. Daarom voeren wij patiënttevredenheidsonderzoeken uit. Deze onderzoeken meten de ervaring van patienten tijdens hun eerste bezoek aan één van de loacties van Huidziekenhuis Dermicis. 

Patiënttevredenheidsonderzoek

Keurmerken

Dermicis is in het bezit van de volgende keurmerken:

NTA 8009
Dermicis voldoet aan de NTA 8009 veiligheidsnorm. De certificerende instantie KIWA heeft ons het certificaat behorend bij de veiligheidsnorm toegekend.

Spataderkeurmerk 
Dermicis beschikt over het Spataderkeurmerk. Het Spataderkeurmerk richt zich op spataderzorg en geeft aan dat Dermicis zorg van goede kwaliteit biedt op het gebied van spataderzorg. 

JCI
Dermicis is momenteel in het proces om het Joint Commission International (JCI) keurmerk te verkrijgen. JCI is een internationaal kwaliteitskeurmerk voor zorg waarbij de kwaliteit van zorg en de patiëntveiligheid centraal staan.

Logo spatader

Privacy

Dermicis heeft een privacy statement. 

Privacy statement

Wat kunt u doen?

U kunt zelf ook een bijdrage leveren aan onze kwaliteit en veiligheid. Informeer bijvoorbeeld uw dermatoloog goed over klachten, medicijngebruik, leefwijze etc. Stel vragen wanneer iets u niet duidelijk is of als u zich zorgen maakt. Spreek onze medewerkers gerust aan wanneer u twijfels of vragen heeft over bijvoorbeeld het naleven van hygiëne- regels.

Daarnaast waarderen wij het als u suggesties of klachten aan ons meldt en uw ervaringen met anderen deelt.

naar boven